امید بخش ترین نیرو!

طبقه بندی موضوعی

عطر بهاری شدن

سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

باسمه تعالی

درج شده در نشریه رویش

سال نو در رسوم مختلف، زمانی است برای آغازی دوباره، شروعی از یک تکرار، و آن را در این تکرار سال ها، به نکویی و میمنت یاد می کنند، و در هر قومی و منطقه ای زمانی دارد این سال نو، و ما آن را در بهار ارج می نهیم.

سال نو در واقع زمانی است از آغاز یک تاریخ ، یک زندگی و یک حرکت، که می تواند برای فرد فرد یک جامعه  و برای یک جامعه (به عنوان موجودی مستقل از افراد آن)، نتیجه و مقصدی متفاوت را به همراه داشته باشد.

و این بهارِ زمین است؛

و بهار انسان چیست؟

آدمی را باید تا در بهار خود به جشن و پایکوبی بپردازد و این بهار را می توان در تمام فصول تجربه نمود و عمری طولانی یا کوتاه تر از یک فصل را برای آن تصور کرد.

و بهار آدمی چیزی نیست جز ارتباط او با معبود. هرگاه توانست خود را از هر آنچه غیر او رها کند و به او رساند، بهار او فرا رسیده.

البته برای رسیدن به این بهار زمانیست که شرایطی مطلوب تر از زمان های دگرست. و آن را به نام خود نامیده : رمضان.

یک ماه  که گردش آن در ماه های سال نشانگر فرصتی است برای بهاری شدن در تمام فصول. و این آن چیزی است که شاید زمین هم  به آن قبطه خورد.

و باید دانست که بهاری شدن و بهاری ماندن توصیه ای نه زمینی، بلکه آسمانی است

***

زیبایی هایی که این آیین در خود گنجانده ( صله رحم، صلح و صفا، شادی  و...) را می توان به عنوان موضوعاتی پسندیده از دین دانست و بدان پایبند بود و ارج نهاد، و از نکات ناپسند این رویداد آیینی نیز نباید غافل ماند؛  و می دانیم که روز و روزهایی که در آن معصیت نباشد عید است.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۰
سهیل حاجی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی