امید بخش ترین نیرو!

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

باسمه تعالی

نگارش شده جهت نشر در نشریه رویش

انتخابات ریاست جمهوری سوریه با گذشت حدود 3 سال از آغاز جنگ داخلی سرانجام برگزار گردید و بشار اسد با 88 درصد کل آرای ماخوذه رئیس جمهور قانونی مردم سوریه شد. 1

حال که دولت با کمک و هم‌راهی ملت انتخاباتی باشکوه را برگزار نموده، به راستی چه شده که این دولت‌های کت‌شلواری اروپایی، مقابل این امر باصطلاح دموکراتیک از منظر خودشان، ایستاده اند تا جایی که در چند کشور اروپایی اجازه‌ی برگزاری انتخابات قانونی را به ملت سوریه ندادند؟ 2

چه شده است که خونتان به جوش آمده از این جوش و خروش مردمی؟!3 

چه شده که استقلال مردمی، شما را آن‌چنان آزرده که این انتخابات را "بی آبرویی" برا ی نظام سوریه می‌دانید؟4

و حال که شما چشمان مردمان‌تان هستید، بچرخانید تک چشم‌های خود را و ببینید این عظمت مردمیِ در قالب جمهوری را، که خود بر اجرائی شدن آن پافشاری داشتید!

دگر بس است این اراجیف‌گویی‌های مدرن که دگر رنگ ندارد در نزد مردمان جهان و همه پی برده اند به مکرتان و چه زیبا خداوند به وعده خود عمل نمود که 


و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین

و آنان دست به فریب زدند و خدا هم مکر کرد و خداوند بهترین مکر کنندگان است . 5


و در آخر توصیه ما به شما اینست که بیشتر به فکر اجساد کشته‌شدگان خود و هم پیمانان خود در خاک سوریه باشید تا مردم و ملت سوریه! 6


****


1.  به گزارش خبرنگار فارس، میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات 73.42 درصد  بوده ، که بشار اسد با کسب 10 میلیون و 319 هزار و 723 رأی و 88.7 درصد آرا پیروز انتخابات لقب گرفت.

2.  به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، امارات، فرانسه، آلمان و بلژیک در اقدامی مداخله‌جویانه، اعلام کردند که از برگزاری این انتخابات جلوگیری می‌کنند. 

سایت "صوت المنامه" نیز روز 6 خرداد 93 اعلام کرد که "بحرین" و "عمان" تنها کشورهای عربی هستند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در آنجا برگزار می شود.

3. به گزارش فارس، "لورن فابیوس" وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی طعنه‌آمیز گفت: «سوری‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت می‌کنند، بین بشار و بشار حق انتخاب دارند».

4. روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نوشت، «مری هارف»، سخن‌گوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه یک بی‌آبرویی است. امروز، اعتبار بشار اسد در مقایسه با اعتبار دیروز او افزایشی نداشته است.»

5. به گزارش المنار لبنان، درگیریها میان گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و عناصر مسلح وابسته به جبهه اسلامی در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد. 

6.  به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، تابعیت بیشتر افرادی که تاکنون در جریان ناآرامی های سوریه دستگیر، کشته و یا زخمی و سپس شناسایی شده‌اند به حدود بیش از ۲۰ کشور جهان می‌رسد.

این افراد از کشورهای لیبی، الجزایر، تونس، مصر، اردن، ترکیه، عراق، پاکستان، بنگلادش، چچن، فرانسه، بلژیک ،انگلیس، مالی، سومالی، موریتانی، لبنان، افغانستان، کویت، عربستان، مغرب، یمن و ... هستند. 


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۳
سهیل حاجی پور